Societat
Guissona es queda sense integradores socials a les escoles i l’institut
Els mestres i les famílies remarquen que la integradora donava suport en tasques com la tramitació de beques
Les escoles públiques i l’institut de Guissona han arrencat el curs sense tècniques d’integració social, una figura clau per a l’acollida de nouvinguts i el suport a les famílies vulnerables. Mestres i pares alerten que sense aquest recurs la inclusió i la igualtat d’oportunitats queden en risc.
Les escoles públiques i l’institut de Guissona han començat el curs sense tècniques d’integració social. Una situació que afecta a tot Catalunya i que al municipi genera especial preocupació per l’alt percentatge d’alumnat nouvingut i famílies vulnerables. Des del col·legi Ramon Estadella denuncien que sense aquesta figura es dificulta l’acollida i la igualtat d’oportunitats.
Els mestres i les famílies remarquen que la integradora donava suport en tasques com la tramitació de beques, l’acompanyament a les colònies o l’atenció a alumnes amb necessitats especials. El Departament d’Educació ha argumentat que el centre no arriba al percentatge mínim d’alumnat amb necessitats socioeconòmiques per mantenir aquest servei.
A Guissona, la matrícula viva fa que cada any arribin desenes d’alumnes nous al llarg del curs. Des de la comunitat educativa insisteixen que recuperar la figura de la integradora és clau per garantir la cohesió i la inclusió en un municipi amb una realitat social molt diversa.